Hello April

Ahojte v novom mesiaci!

Ako ste na tom s plánovaním? Ja si rada robím rôzne "TO DO" listy a zapisujem všetko do diára. Stalo sa to mojou dennou rutinou. Píšem si na čo nemám zabudnúť, čo treba urobiť, poslať, vybaviť. Možno niekto namieta, že si netrénujem mozog. Avšak, pre mňa je to pocit spokojnosti a radosti, keď viem že je vyšetko tak ako má byť. 


Keď nemám pri sebe diár, postačí mi mobil či kus papiera a pero. Praktizujem to aj v práci, napíšem si čo všetko musím v daný deň spraviť. V práci mi to pomáha utriediť si priority a hlavne na nič nezabudnúť. Rovnako je to aj v bežnom živote doma: 
 K tomu pripíšem číslo od 1-5.
5- predstavuje najdôležitejšiu či najurgentnejšiu úlohu, to, čo treba vykonať ako prvé, naopak 
č. 1- znamená najmenej dôležitú úlohu.


Na čo nezabúdam: 

1.  REÁLNOSŤ vykonania daného bodu/bodov. Preto premýšľam nad tým koľko približne času strávim nad ktorou činnosťou. Či to všetko reálne stihnem v daný časový úsek/deň/pracovná doba/.
Viete ako by to dopadlo, keby si naložíte priveľa? Zbytočne by som bola potom znechutená, zdeptaná a v strese. Preto je pre mňa doležitý tento bod.

2. LOGICKÝ SLED či následnosť činností. To sa mi väčšinou podarí zoradiť až keď spíšem čo všetko treba. Ako napríklad na foto vidíte body- uvariť obed, spratať kuchyňu(zo včerajška :D) . Logicky najskôr uvarím potom upratujem aj keď je tam kopa bordelu. Spravím ďalší aj tak, všakže.:) 

3. SÚBEŽNOSŤ činností- čo ďalšie môžem pri ktorej činnosti vykonávať. Napríklad, kým sa mi uvarí mäso, môžem umyť riady, podlahy,... Pri cestovaní z/do práce najradšej vybavujem telefonáty, maily či dôležité stretnutia. Tým šetrím čas, a čásť úloh je splnená.


4.ODDYCH AJ PRI PRÁCI- pri takých činnostiah ako žehlenie automaticky hľadám seriál alebo film, ktorý si pri tom pozriem. Pri varení- šúpanie, krájanie, atď... rada sledujem vlogy. A tak sa ani nenazdáte a máte hotovo, a skoro bez ujmy. :D 

5. MOTIVÁCIA, ODMENA- budem úprimná, platí to na mňa aj keď mám viac ako 5 rokov. Či pri učení, či pri práci, či dôležitých úlohách. Odmena je  pre mňa súčasťou motivácie. A nehovorte že u vás to tak nie je. :) 
Pre mňa sú často odmeny práve úlohy ktoré majú nižšiu prioritu, ako napríklad č. 3,2,1. Pretože to sú často činnosti ako písanie článkov, úprava nechtov, výber outfitov, triedenie skrine, maska na vlasy či pleť. Áno, aj to sú body, ktoré si reálne píšem. Práve pre to aby som po tých náročnejších, nie moc zaujímavých aktivitách, robila práve to, čo by som chcela v skutočnosti robiť ako prvé. :D 


6. POCIT SLOBODY- keď to všetko spravíte, odfajknete a ste náhle happy ako blcha! Áno, aj to ma "poháňa vpred" :))

A čo funguje na vás? 
Čo je pri plánovaní dôležité pre vás? 

Majte krásny týždeň! 
:*
D. 














Share this:

ABOUT THE AUTHOR

Hello We are OddThemes, Our name came from the fact that we are UNIQUE. We specialize in designing premium looking fully customizable highly responsive blogger templates. We at OddThemes do carry a philosophy that: Nothing Is Impossible

22 komentárov:

  1. Pro mě je asi důležité nějaká odměna za vykonanou práci :D mě se blíží maturita, takže zásoby čokolád. :D :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Článok sa ti naozaj podaril :) A presne sadol na mňa, pretože aj ja rada plánujem. Nedávam si síce k úlohám čísla, ale každé ráno si napíšem na papier čo je potrebné v ten deň spraviť a naopak zase každú nedeľu večer plánujem zbežne čo je potrebné urobiť a čo ma cez týždeň čaká. :)

    Accessoriesforbeauty

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Síce si takéto plány nerobím, ale občas keď mám voľno cez týždeň tak som si zvykla spísať zoznam, čo všetko by som chcela urobiť :-D ak to všetko naozaj spravím, tak ten pocit je na nezaplatenie. :-D ale stáva sa to málokedy, väčšinou celý deň preležím a nič nespravím. :-D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. ja si žiaľ nemôžem dovoliť preležať a nič nerobiť :D závidím :))

      Odstrániť
  4. Páni, rozhodně dost zajímavé a inspirující :) já vždy když se snažím dát svému životu nějaký řád tak to tak po tejdnu skončí :D

    -A- from thatismylifeandblog.blogspot.cz

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Boze. To do listy. Bez toho bych umrela. Jsem todolistovac kazdym coulem :D delam si je snad denne. Mam tap pocit zadostiucineni kdyz si to odfajfknu :) a ruzny barvicky a lepiky na ozdobeni. I kdyz to hned vyhodim :D ale pak mi. Ty ukoly neprijdou tak desivy :)

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Ja by som tiež potrebovala oddych, v poslednej dobe mi to slovo nič nehovorí :D Aj ja si vždy píšem akési zoznamy úloh, je to super vec :)

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Strašně ráda mám TO-DO listy už z toho důvodu, že se nemusím bát, že něco zapomenu udělat a navíc taky miluju takový ten pocit, když už tu danou věc máš udělanou a teď to můžeš na tom listu škrtnout, to je nejlepší pocit :D
    Maris Novotná

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Ja "to do" list vôbec nepoužívam. Skôr ho mám v hlave. Napríklad tento týždeň som si povedala, že ebudem pozerať telku. A až na možno 10 minút som ju naozaj nepozerala. A tých 10 minút som sa len pozabudla. A ani mi nechýba. Za tento čas som sa zvládla naučiť jednu celú knihu a to tak, že by som skúšku spravila už teraz :)

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Tak ty už to máš dobře vymakané :D Já si píšu též tyto věci. Většinou mám sloupeček na školu a druhou na zbytek. A pak si udělané všci škrkám. Ne vždy se mi povede splnit vše s lístečku, ale tak co už :)

    OdpovedaťOdstrániť
  10. Ja si väčšinou neplánujem, pretože takmer vždy polovicu nesplním. :)

    OdpovedaťOdstrániť
  11. To jsem ráda, že nejsem v tomhle sama. Vždycky si všechno píšu do diáře a vlastně bez něj nedám ani ránu. Vždycky říkám, že kdybych ho někde ztratila, tak jsem v háji. Sice si nepíšu k bodům ty čísla, ale to co je důležité si zvýrazňuji. Jsem potom v klidu, že mám vše napsané a pak už jen všechno splnit. A když už si na konci dne odškrtnu i to poslední, to je pak panečku pocit :)
    Inspiration by Linda

    OdpovedaťOdstrániť
  12. Zajímavé. Já si ráda plánuji věci, co musím nebo bych měla, ale nikdy to neplním podle plánu. :D
    Motivace na mě funguje. Ale nejradši bych se nejdříve odměnila a pak až to dělala. Nebo to občas odfláknu jen abych měla už tu odměnu. Je to se mnou těžký. Teď bych se třeba měla učit na přijímačky. :D

    Gabux

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. to poznám, tiež mám dni, kedy začnem odmenou :D

      Odstrániť
  13. Plánovanie je pre mňa veľmi dôležité! Väčšinou si vždy v sobotu/nedeľu naplánujem ďalší týždeň a potom priebežne tam ešte cez týždeň dopisujem veci :)

    OdpovedaťOdstrániť
  14. Skvelý článok :) Nikdy ma číslovanie to-do vecí nenapadlo, úžasné tipy :)

    www.frenchstyle.eu

    OdpovedaťOdstrániť
  15. zaujímavý článok :), je naozaj obdivuhodné ako si plánuješ veci, ja som už viac krát skúšal podobné plánovačky, to do listy, ale u mňa to žiaľ nefunguje

    http://mostpowerfulart.blogspot.sk/





    OdpovedaťOdstrániť
  16. Takéto plánovanie mi nič nehovorí. Ja sa čudujem, že si dokážem udržiavať môj malý diár a nie to ešte takéto čiastkové plány :/

    IVANNA/IVANXNA.BLOGSPOT.SK
    GIVEAWAY WITH MARK/VYHRAJ SVOJHO MARKA

    OdpovedaťOdstrániť
  17. ďakujem za vaše komentáre :)

    OdpovedaťOdstrániť