chvíľka vďaky

Krásn ránko/deň prajem :) 

Mám potrebu písať o mojej obľúbenej téme. Vďačnosť. 

 Byť vďačný/á je pre mňa veľmi dôležité.(Kto ma číta, vie:)  Musím na začiatku poznamenať a podotknúť aj klasické prejavy vďaky venované druhým. Za služby, pomoc či dary. Myslím si že to je taká tá samozrejmosť a slušnosť povedať "Ďakujem". No dobre, nie vždy je to samozrejmosť, malo by to byť hlavne úrpimné a od srdca, však? :) 



Skôr som dnes chcela poznamenať vďaku za to čo v živote máme, kde žijeme, čo sa nám deje, akých ľudí máme okolo seba. Ale aj denné maličkosti, ktoré vnímame skôr ako nejakú samozrejmosť, alebo niečo čomu netreba prikladať dôležitosť. 

Od kedy sa snažím myslieť pozitívne, a byť vďačná za maličkosti som šťastnejšia. Viem si vážiť drobnôstky a nemyslieť hneď na to najhoršie. Vnímam obyčajné dni ako niečo neobyčajné a špeciálne. A viete čo, ono je to úplne jednoduché. :)

Niekto si píše denník vďačnosti. Je to pekná forma, to musím uznať. Mať to zvečnené, "obzerať" sa k dňom minulým a hladať v nich kus inšpirácie ak to zrovna v tej našej prítomnosti nie je úsmevné. 

Ja preferujem večerné ďakovné myšlienky. Ani sama neviem kam moje tiché ďakujem smeruje. Niekam hore? Do vesmíru? Pre seba? Často sú to maličkosti, vďaka ktorým si uvedomujem krásu obyčajných dní. Taktiež ďakujem za veci,  ktoré milujem, robia mi radosť a ja si ich môžem dopriať, cítiť, zažiť či mať. 

Ale aj počas dňa ma vie prepadnúť pocit vďaky. Napríklad ako dnes ráno. Aj v takéto obyčajné ráno viem nájsť veľa vecí ktoré mi robia radosť a som za ne vďačná :) 

*ranná pusa od drahého
*voľný deň
* vôňa kávy
*voňa škorice a ovsenej kaše
*plná chladnička dobrôt
*slnečné lúče v izbe
*čas pre seba
*kvety k promóciám,(pozriem na ne=úsmev)
*čítanie nových článkov na vašich blogoch 
*komentáre od čitateliek
*leňošenie .....


Však to ide? A vôbec to nemusia byť "veľké" veci. Skúste si to aj vy. 
Pripájam jeden krásny  -  článok  ktorý vám o vďačnosti povie viac. :) 

A čo vy a vďačnosť? Za čo dnes ďakujete? 

D.


Share this:

ABOUT THE AUTHOR

Hello We are OddThemes, Our name came from the fact that we are UNIQUE. We specialize in designing premium looking fully customizable highly responsive blogger templates. We at OddThemes do carry a philosophy that: Nothing Is Impossible

13 komentárov:

  1. Ja som si raz dávno tiež písala každý týždeň pár vecí, ktoré ma napadli a ktoré ma potešili, čiže som za ne bola vďačná... ale potom som s tým nejak prestala.
    Ja dnes ďakujem za to, že som vstala, že som zdravá, že sa môžem tiež venovať blogu, pretože mi to vždy zlepší náladu, že si môžem dať ráno kávu a čaj, že môžem len tak byť, zabalená v deke, že je dnes slnečno a samozrejme som vďačná za môjho drahého. :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. To je krásne, každý má toľko vecí, za ktoré by mal byť vďačný :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Tak tento príspevok je naozaj krásny a inšpiratívny. Osobne si neviem predstaviť nič krajšie ako začať ráno s vďačnosťou :)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Nemůžu než nesouhlasit. Vděk je strašně důležitý. A ikdyž se mi většinou daří být vděčná i za maličkosti atd, tak jsou prostě dny, okamžiky, kdy to nezvládám. No, já na tom budu muset ještě zapracovat, díky za připomenutí. :D :)

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Chtěla jsem napsat, nemůžu než souhlasit a ňák jsem to zvorala :D :) - omlouvám se, že jsem místo jednoho komentáře přidala dva, ale musím se opravit :)

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Já mám tedy taky mnohem radši děkovné myšlenky než deník, sice by mě to nedonutilo se na chvíli zastavit a vše si zapsat, ale vím, že by mi to moc dlouho nevydrželo ... :/ I když tedy momentálně mám období, kdy neprovádím ani samotné děkovné myšlenky, ale už se do toho potřebuju zase dostat! :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. tak hor sa na to :) sama vieš že na to nepotrebuješ ani minútu :)

      Odstrániť
  7. Ono ale ne vždy je tak jednoduché se na věci pozitivně dívat... jako ne že bych byla nějaký extremní pesimista, ale i tak mám dny kdy si připadám na nic a ze všechno je na hovno :(

    Ráda bych tě pozvala k sobě na GIVEAWAY, která končí 20. listopadu :)

    www.double-claire.blogspot.cz | GIVEAWAY

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Moc hezký článek a ještě hezčí přístup. Taky se snažím být vděčná za cokoliv, co se mi naskytne. Když jsem nad tím přemýšlela, jsem vlastně i vděčná za špatný zkušenosti, protože mě to všechno posouvá dál :) A vůně skořice? Tu totálně miluju:D
    www.lucastirska.blogspot.cz

    OdpovedaťOdstrániť